Zalm uit de oven

Hoooi,

ik vond het tijd om weer eens een keer vis te eten. Nou ben ik helemaal geen vis fan, maar een stukje zalm of tonijn gaat er soms nog wel eens in. Het is trouwens een heel makkelijk recept en je kan het ook prima voor 1 persoon maken.
IMG_5425Wat heb je nodig:

– 1 moot zalm, vers of uit het vriesvak
– stronk broccoli
– cherry tomaatjes
– 1 limoen
– pancetta
– halve rode peper

 

 

Oké nu wordt het tijd om te gaan koken, alhoewel dit gerecht alleen maar snijden is en daarna doet de oven zijn werk. Verwarm de oven voor op 180 graden en zodra je dit hebt gedaan pak een ovenschaal om daar alle ingrediënten in te doen. Snijd wat roosjes van de broccoli af, ligt er een beetje aan hoeveel trek je hebt. Leg deze roosjes in de ovenschaal en leg daarop de zalmmoot. Je kan nu wat cherrytomaatjes er tussen leggen en wat partjes limoen. Scheur wat stukjes pancetta en verdeel dit erover en snijd de peper in ringetjes en verdeel dit ook. Op het eind wat peper, zout en olijfolie en het gerecht kan in de oven. Ik had het er ongeveer een kwartiertje in.
Ik moet zeggen ik had dit gerecht van 24 kitchen maar eerlijk gezegd vond ik het een beetje smaakloos, de zalm was wel erg lekker maar over de broccoli heb ik wat sojasaus gegooid. Die doet het altijd goed. Maar het was wel erg makkelijk om te maken, maar iets meer smaakversterkers zou dit gerecht goed doen.

Geniet ervan,

Liefs
Tacieskitchen

Geef een reactie

