Pompoen risotto

Hallooo!!

Ik ben weer terug van weg geweest. Zelf weet ik stiekem eigenlijk ook niet zo goed, waarom ik niks heb geschreven. Ik gooi het maar op druk met werk en studie. Vanochtend werd ik wakker met een leuk gevoel. Ik heb een pakket gewonnen van Santa Maria via gewoonwateenstudentje’savondseet! Super leuk om dit te winnen.

Gister had mijn huisgenootje een lekkere pompoenrisotto gemaakt met salie. Vegetarisch en ook nog is makkelijk! Wat heb je nodig:

-1 Pompoen
– Risotto rijst
– 1 ui
– 3 knoflook tenen
-Bakje salie
-Olijfolie
-Parmezaanse kaas
– Peper en zout
-Vegetarische bouillon

 

Als eerste snijd je de pompoen in kleine blokjes, zoals de foto hierboven. Dit doe je in een ovenschaal met de fijn gesneden knoflook, peper en zout, flinke scheut olijfolie en lekker wat fijn gesneden blaadjes salie. Doe dit in een voorverwarmde oven +- 180 graden. De pompoen is klaar als je er een puree van kan maken. Dit duurt ongeveer 40 minuten.
Ondertussen snijd je het uitje fijn en bak je deze in een lage pan. Voeg de risotto toe, en bak deze totdat de korrels glazig worden. Voel steeds beetje bij beetje warme bouillon toe en blijf lekker roeren. Doe dit totdat de risotto gaar is, breng op smaak met wat peper en zout en doe er een lekkere hoeveelheid parmezaanse kaas bij. Als je bij deze stap bent is de pompoen natuurlijk klaar, die ga je lekker prakken met een vork. Doe de pompoen door de risotto en smullen maar. Ohja zo’n mooi blaadje salie is natuurlijk altijd leuk voor de foto!

Liefs,

Tacieskitchen

Geef een reactie

